Utstilling

En historisk perle

Besøk Breidablikk i helgen

Skal du besøke Stavanger kunstmuseum i helgen og se den nyåpnede Kitty Kielland-utstillingen?  "Fri luft - Kitty Kielland" viser bredden i Kiellands fascinerende kunstnerskap. Flere av bildene i utstillingen er utlånt fra Breidablikk-samlingen, her i blant "Kystlandskap i Bretagne" fra 1881 som har sin faste plass i husets vakre spisestue. Maleriet var antagelig et bestillingsverk fra Berentsen-familien til villaen som ble oppført samme år.

Vi anbefaler å kombinere et besøk på Stavanger kunstmuseum med en tur til Breidablikk for å få et innblikk i disse verkenes originale miljø i husets storslagne stuer.  Et besøk her en tidsreise tilbake til livet i byens borgerskap på slutten av 1800-tallet. Bli med på en omvisning med våre museumsverter og nyt en kaffe i vår flotte hagestue.

Billetten til Stavanger kunstmuseum gjelder til Breidablikk samme dag. Billetten gir også inngang til Ledaal. Vi har åpent 10.00-16.00.

Foto-FrøysetNorskeHjem__DSC0605-2000.jp